Panduan Kerjaya Jururawat

Monday, December 31, 2012

hujung 2012

Salam a'laik

Dalam setengah jam lagi makanya berakhirlah tahun 2012.Aku baru jer pulang dari opis,melalui gelap pekat malam -jalan2 kampung sepanjang jalan dari Ajil-Temala-Pengkalan Berangan-Marang.

Dikejutkan dengan hujan lebat yang tak henti pagi tadi,makanya,pusat penempatan banjir dibuka buat kali keduanya selepas 29hb lalu secara rasminya jabatn kami mengisytiharkan bencana sudah berakhir.Isnin,hari ini sebagaimana 24 hb yang lepas bermulanya banjir.Itu bukan salah takdir,sekadar retorik penutup hari akhir ke tahun masihi baru -2013.

Masakan tidak,malam ini di bandar tempat aku mencurah bakti,disinilah berlangsungnya tika dan saat ini majlis pesta keramaian menyambut tahun baru dengan kehadiran artis2 yang tiada langsung ku kenali (aku cuma kenal soundgarden sahaja).

Banjir seakan2 sinonim dengan pengakhiran tahun,memberitahu kepada kami inilah monsun yang senantiasa seakan tidak sabar datang menerpa - menjenguk ke pelusuk daerah di negeri pantai timur.

Woah! aku rindukan malam tahun baru seperti tahun yang lepas - menaiki Volkswagen Combi bersama2 sahabat -memberi ruang untuk telinga menadah nasihat dari ulama - tiada kelalaian,ilmu dicurah bagai tiada apa yang dapat diganti dengan dunia dan seiisinya! (We love U UAI!).Maaf aku xdapat hadir.

Di tengah2 pusat kota bersebelahan dengan kota utama yang paling sibuk - kami menaut ukhuwwah serta mahabbah di sebalik pertemuan yang sangat singkat.Tapi berbekas dalamnya kecintaan kami terhadapmu Ya Ilah,Ya Rasul! - Moga kekal mewangi ke Jannah!.InshaAllah!

Dari rumah,usai meredah hujan.Jari jemari menaip,Allah - hanya ini mampu ku kongsi,dari hati yang kosong.Ya,ini alasan.Titik.

 ( 01 Januari 2012 : Masjid Uitm Shah Alam )


1140pm
31.12.2012
Taman Kalungan Mas,Rusila

No comments:

Post a Comment