Panduan Kerjaya Jururawat

Friday, December 14, 2012

Gaza : Apa Cerita?

Salam a'laik . . .

Semalam semasa aku sedang berehat menunggu giliran bermain badminton malam tadi,salah seorang daripada sahabat aku bertanya," zul,lama x update blog?aku tengok sepi je..,".

Jadi aku pun baru terfikirkan akan hal ini lalu tergerak untuk mengupdate sedikit sebanyak mengenai info yang mungkin boleh aku jadikan modal untuk bercerita melalui penulisan.Ianya bukan artikel kebanyakan sebagaimana yang kita lihat pada2 blog mereka2 yang berpengaruh - (dah2 aku dah start mengarut)

Gaza : Apa Cerita?

Suka aku kongsikan sedikit perkongisan dari Ammu Afdholin (Afdlin Shauki) sekembalinya dari Gaza  semasa singgah di Cairo , Mesir bersama2 student2 Malaysia kat sana sempena Misi Aqsa2Gaza 11 ER bersama2 Bront Palarae,Zain (Oh My English), Ustazah Maznah Daud dan ramai lagi.

Kata Afdlin –“ Perasaan saya ketika menjejakkan kaki saya ke Palestin seolah2 saya pulang ke kampung halaman saya – amat berat saya untuk saya meninggalkan Palestin ,’ – (lebih kurang macam tu la . . .).

“Kita sepatutnya kena berterima kasih kepada orang Palestin sebab menjaga dan bersusah payah mempertahankan rumah kita yakni rumah semua orang Islam di Tanah Suci,Di Masjidil Aqsa di Palestin. Cara berterima kasih adalah cara dengan cara membantu mereka dengan apa cara sekalipun,”. – Ujar beliau lagi.

Perkongsian Video di Youtube oleh Kelab Ikram Mesir , moga bermanfaat buat kita semua!


No comments:

Post a Comment