Panduan Kerjaya Jururawat

Wednesday, July 13, 2011

setahun sudah berlalu,.Julai kini kembali..

Assalamualaikum WBT

Sudah lama aku meninggalkan blog.Alasan aku cukup mudah.Melalui hari2 yang meletihkan,berulang alik kira2 80 km ke tempat kerja  (kerja pun ada naik turun dari segi mood,kualiti kerja mahupun kuantiti).Aku rasa cam nak sambung study balik la,huhu.

Hari ni 13 Julai 2011.

Setahun lebih aku meninggalkan Kolej yang dicintai,Mahsa.Meskipun di awal kehadiran aku ke sana pada awalnya banyak mendatangkan cemuhan dari diri sendiri tentang kekurangan dari sudut fasiliti dan enviromennya yang ntah pape.Ianya banyak memberi kejutan tentang lifestyle yang berbeza dengan kehidupan aku masa menjalani kehidupan seorang manusia kat negeri Ganu Kite.Secara tak langsung di awal ketibaan aku disana,aku banyak menjadi "bukan diri aku" yang sebenarnya.(Aku obses dengan The Ramones,tapi style yang ditiru tidak fit dengan badan aku yang gemuk ini,haha). - Konklusi yang tidak bersangkutan dengan subtajuk diatas adalah merujuk kepada tarikh masuk ke Kolej iaitu pada 02 JULAI 2007 hingga hari terakhir we all bergelar student pada 06 JULAI 2010.

c-2-39-Anugerah terhebat Semester 3 - 5

Ianya merupakan hadiah terhebat buat aku meskipun pada mulanya penerimaan aku terhadap roomate sendiri agak hambar.Aku memang pilih bulu dan double standard (Inilah akibatnya bersangka buruk),Astaghfirullah,.ampunilah daku Ya Allah,dan muliakanlah persaudaraan kami atas dasar Ukhuwwah Islam,.AllahuAkbar!

Akan tetapi,sahabat aku ini jugaklah yang banyak membantu aku dalam segenap hal dan hakikatnya kami berkongsi minat yang sama.Minat bermain muzik (jamming dalam bilik),suka makan,.berkongsi kisah pengalaman suka duka sebelum tidur (kata Firdaus,sesi luahan rasa,haha!),..dan

Hadiah yang paling mahal-mungkin jarang sesetengah sahabat@kawan buat kat kita, - mengajak Solat berjemaah setiap 5 kali waktu sehari kat surau.Ini adalah perkara yang luar biasa dan paling best -ianya tak pernah terpikir pun di minda aku semasa first time menjejakkan kaki kat sana.Banyak main2 kot.huhu~

Flashback adalah seperti Filem Labu Labi

Ramadhan 2008 @ c-2-39



06 Julai 2010 - Last day kat Kolej bersama roomate gua,Daus n Husni 

Bilakah akan berjumpa ngan korang lagi?huhu..

Video Tribute khas dari aku,Buat batch 03/7 EH Mahsa




Moga berjumpa lagi ngan korang akan datang,InsyaAllah!


No comments:

Post a Comment