Panduan Kerjaya Jururawat

Wednesday, May 11, 2011

Pasif Income

Entah la,kenapa kebelakangan ni aku asyik terfikir tentang emas yang berbentuk fizikal dan aku teringin nak memegangnya.Aku tak terfikir untuk melabur atau apa,tapi sekadar nak menyimpannya sebagai aset dan dalam masa yang sama dapat pendapatan pasif meskipun mengambil "sedikit masa".Ianya lebih baik dari melabur di asb dimana ntah apakebende yang dilaburkan.haha!

Aku obses membaca bahan2 bacaan berkaitan emas,menceroboh dan menyelongkar masuk ke blog bagi mengetahui tentang emas apa yang aku perlu beli,kat mana nak beli,berapa nilai susut,nak simpan kat mana dan macam2 lah.Aku memang bercadang nak beli lah sangat benda2 ni sementara aku masih single dan bujang.Dan bila masa sampai dah ke waktu nak kawin,..zasss,.aku kuarkan untuk keje2 kawin ni,.wakaka...(aku syok sendiri).

Banyak kelebihan2 yang kita dapat hasil daripada menyimpan emas fizikal ni.Aku ada tertengok buku ni,yang macam kat bawah ni,.huhu~


Tibe2 aku rasa cambest je,.woho0!

No comments:

Post a Comment