Panduan Kerjaya Jururawat

Thursday, April 17, 2014

Latihan Hands On Sains Instrumentasi Dan Kalibrasi Peralatan KMAM

15-17/4 yang berlalu,sudah tentunya di tahun 2014.

Ada dua benda yang aku terlepas pandang sejurus keluar perkarangan Sutra Beach Resort: 1.nametag dalam bilik tido 2.fail ujian fungsi ngan daftar kerosakan (mende gitu kabo gok).

Antara intipati yg paling penting dalam kursus kali ini adalah dari segi pengurusan peralatan pada menjalankan ujian fungsi yang mana sebelum ini kami tak pernah buat dan tak pernah tahu kewujudan borang yang digunakan untuk merekod.woha!

Begitu juga dengan kalibrasi yang melibatkan kekerapan yang sepatutnya berapa kali perlu dilakukan,apakah jenis2 reagen yg digunakan,cara penyimpanan dan banyak lagi.

Perkara2 yang remeh sebegini sememangnya banyak mempengaruhi keputusan sampel air yang diambil.

Secara totalnya,taklimat berkenaan ujian fungsi dan kalibrasi disampaikan oleh pihak pembekal peralatan iaitu dari kompeni Arachem.Beribu2 tania diucapkan atas tunjuk ajarnya cik su,lain kali datang lagi.






Revisi hari terakhir adalah perkongsian tatacara pelaksanaan sampling bagi air GFS, air tasik dan juga terawat. Setiap daerah menunjukkan teknik yang dipraktikkan di tempat masing-masing.

Sekiranya terdapat kesilapan dalam persampelan, serta merta akan ditunjuk ajari oleh Tuan Haji Rosli Qhoyyim bagaimana cara yang seharusnya dilakukan mengikut tatacara SOP pelaksanaan  Manual Kmam Jilid 1&2.

Sambutan hari lahir warga kejuruteraan >hidup ini penuh dengan kejutan!

Terima kasih Pn Jah sebab buat kejutan utk staff2 utk Sambutan hari lahir yg bermula Jan-April.

Dan yg pastinya NTU dlm WQS kami xlengkap lagi untuk bulan Mac walaweiii.





Sekian,Kbai.

No comments:

Post a Comment