Panduan Kerjaya Jururawat

Tuesday, March 6, 2012

Kembara Aids 2012 , Perlis Dan Langkawi (02 - 05/03/2012)

Assalamua'laikum WBT

Berprogram 2 hari di Perlis (02-03/3/2012) , sempena Hari Aids Sedunia 2012,anjuran Kesukes Jabatan Kesihatan Negeri Terengganu.Kami bertolak pada pagi jumaat , 02/03/12 kira2 jam 5 pagi ke Daerah Besut bagi mendaftarkan diri dan berkonvoi beramai2 mengikut team pilihan mengikut kenderaan masing2 secara berkonvoi. 

Kami dilepaskan oleh Yang dipertua Kesukes,merangkap Pengarah Kesihatan Negeri Terengganu , Dr. Hj.Anwa Sulaiman kira2 jam 8.00 pagi dimana aktiviti utama program ini adalah Treasure Hunt ala2 Explorace/Amazing Race.Sepanjang perjalanan di beri klu dan berbagai hint bagi menyelesaikan jawapan bagi soalan yang telah dibekalkan oleh pihak penganjur.Ianya agak mencabar bagi team we all (meskipun gua tidur mati sepanjang perjalanan,kahkah!).

Kami dikehendaki sampai ke Hotel Putra Brasmana di Kuala Perlis kira2 jam 6.00 petang untuk menyerahkan jawapan bagi treasure hunt tersebut dan juga check inn hotel.Pemenang akan dimaklumkan pada keeseokan harinya.Konklusinya kami tak menang apa2.wakaka! :)

Sebelum berlepas . . .

akhirnya dilepaskan . . .

mencari sebuah jawapan . . .

dang lagi gaye . . .

cari klu secara pukal ,. wakaka!

Al - Fadhil Ustaz Hakimi cuba membantu . . .

Berhenti makan kat RNR Banjaran Titiwangsa . . .

Meniru Jawapan . . .

Bagi hadioh . . .

Cabutan bertuos . . . 

Tempat bermalam . . .


2.0 Langkawi : The Vacation

teruja naik feri . . .

macam nasik kandar tapi bukan . . .

 Tawar menawar nge tokei kedai . . .

bergaya kat rumah area beras terbakar . . .

Nek keta kabel . . .

sek2 cemas . . .

dalam keta kabel . . .

 membeli ikan bilis . . . 

letihsang . . .


chocs ,.already taken huhu...

nak balik doh . . .

kimi & arnab . . .

atah bukit ...


3.0 Closing

Sebenarnya banyak kejadian yg x diingini berlaku ,.beberapa bungkusan dan beg we all telah disyaki tertinggal atau di ambil ketika kat jeti feri.Ianya mungkin disebabkan oleh kecuaian we all sendiri atau terlalu seronok tak ingat dunia time nak balik.Anggaplah ini semua ujian dari Allah swt ke atas hamba2Nya,dah takde rezeki nak buat camner.Mungkin Allah nak bagi kat saluran yang lain.Bersangka baiklah dengan Allah swt sebab kita ini milik dia,makanya kita sememangnya layak diuji.Wallahua'lam.


No comments:

Post a Comment