Panduan Kerjaya Jururawat

Tuesday, September 6, 2011

Krisis Somalia

Salam wbt

Terlebih dahulu,aku ingin mengucapkan Selamat Hari Raya buat diri sendiri memandangkan hanya aku sorang je kot yang melawat blog nih.Tiada pelawat.Hehe~

Mudah2han segala kekurangan dan kelemahan sepanjang Ramadhan yang berlalu dapat dijadikan iktibar dan pengajaran yang berguna agar kiranya Ramadhan yang akan datang sekiranya kita masih diberikan pinjaman nafas untuk terus hidup,dapatlah kita manfaatkannya sebaik mungkin dan SEBAIK2NYA berterusan didalam kehidupan kita seharian.Semoga Allah menerima amalan kita semua,InsyaAllah.

SOMALIA IS CALLING

Banyak perkara dalam kehidupan kita,dalam segenap hal,.kita jarang memandang akan sebuah kehidupan yang dibina dalam keadaan yang sangat kekurangan.Dalam erti kata lain,aku melihat ke dalam diri aku yang sentiasa inginkan kesenangan dan kemudahan dalam setiap perkara.Makanya disebabkan itu aku sentiasa merasakan banyaknya kekurangan yang dihitung2 sekiranya ada dikalangan orang di sekeliling lebih dalam segenap hal berbanding dengan kita.

Justeru itu,disebalik kecelaruan pemikiran yang kurang matang,makanya ditakdirkan oleh Allah swt-aku terpandang laman Facebook Islamic Relief Malaysia melalui Facebook Wardina Safiyyah mengenai isu ini.Ancaman kemarau dan kebuluran yang teruk mengakibatkan beratus ribu kanak2 di sana meninggal setiap saat akibat tidak mendapat makanan yang secukupnya.Makanya dari sini,aku bermuhasabah-masih ramai insan2 yang lain kekurangan,.sangat dhaif dan teruk jika nak dibandingkan dengan keadaan kita kat Mesia ini.

"Child dies every six minutes in Somalia famine"

"There simply can be no compromise. Every life must count and we cannot afford to lose more lives to this crisis."



Justeru itu,sape2 nak menderma bolehlah berbuat demikian melalui mana2 saluran yang tertentu,.skang ni dah banyak NGO kat Malaysia yang involve dengan aktiviti kemanusiaan ni.Aku cuma nak highlightkan satu NGO sebagaimana yang tertera di bawah.Dengan seberapa kadar segera,.maka berlumba-lumbalah kamu membuat kebaikan :

ISLAMIC RELIEF MALAYSIA
Address: 31-7, Jalan SP2/1,Taman Serdang Perdana, 43300 Seri Kembangan, Selangor, Malaysia
Email: info@irmblog.org
Telephone: +603 8948 6334
Fax: +603 8948 7339

Maybank: 5621 4270 8704
CIMB : 1259 0000 804 058
Lagi info di :

Islamic Relief Malaysia
PMRAM : Krisis Somalia

Kredit :

Picture - Deviantart

No comments:

Post a Comment