Panduan Kerjaya Jururawat

Friday, June 17, 2011

kejar harta

Salam WBT,

ramai orang hari ni walaupun dah punya kerja di sektor kerajaan mahupun swasta still berkejar2-kejaran ataupun sedang merancang untuk menjalankan bisnes bagi menambah pendapatan.ianya sering mengganggu fikiran gua yang baru membina kerjaya yang sedikit sebanyak memberi impak yakni kesan sampingan akibat aktiviti2 yang wujud di persekitaran  tempat gua bekerja.dan akhirnya membimbing gua ke arah jalan kemalasan dan ke"sambil-lewaan" yang teramat akibat terlalu lama mengelamun tentang "ketidakcukupan" rezeki yang telah diberikan.adakah gua tergolong dalam hamba-hambanNya yang tidak bersyukur? -Tunjukilah kami ke jalan yang benar,Ya Allah.Banyaknya kekusutan yang melanda.

Sadarkan aku,.

Dan (ingatlah juga), tatkala Tuhanmu memaklumkan; "Sesungguhnya jika kamu bersyukur, pasti Kami akan menambah (nikmat) kepadamu, dan jika kamu mengingkari (nikmat-Ku), maka sesungguhnya azab-Ku sangat pedih". (14:7)
Bukan mudah bernafas dalam jiwa hamba..

10.05pm
Taman Kalungan Mas
17/06/2011

No comments:

Post a Comment