Panduan Kerjaya Jururawat

Thursday, November 25, 2010

keje dengan orang

25/11,genap sebulan gua bertugas di salah sebuah fasiliti kesihatan di hulu terengganu.

gua ditempatkan dibawah unit yang memerlukan kerja2 penyeliaan yang sangat tinggi memandangkan unit gua adalah diantara yang teramai anggota nak dijaga,samaada dari segi disiplin,kebajikan,kerja2 pejabat,nak jaga hati dsbnya.

ianya agak rumit memandangkan staf gua kebanyakannya sebaya ngan bapak gua

jadi,disebabkan oleh itu komunikasi gua mungkin terbatas atas dasar rasa hormat pada mereka yg lebih tua,.

nak jadik friendly cam pelik je,.

gua cam blur ngan tugas hakiki gua yg sebenarnya,.
adakalanya gua terpikir,apalah nasib gua kalau gua bukan berada di bidang ini,.woho0~

adakah gua akan jadi ini ? :
buruh binaan sepenuh masa,balik keje kadang2 pukul 7.00 malam/8.00 malam

ATAU 

ini ? :
dr.gile,diagnos penyakit patient yg gile,.haha..

ntah la,.gua kena amek masa sesuaikan diri,.huhu..




catatan :ntah,nape la aku guna kata ganti nama diri sebagai "gua",.rasa cam gua niah plak,.wahaha

No comments:

Post a Comment